Renault, amit mindenki szeretne - Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCe EDC7

Vezess.hu - 2017.01.10

Nem ez az első praktikus sportmodell, de a Renault Megane GT kombi változata az egyik legjobb, ha a vezetési élmény és a praktikum kompromisszumáról van szó.

Vannak olyan Renault Megane változatok, amelyek a nagy tömegeknek szólnak. Így kombi karosszériával próbáltuk már az 1,5-ös dízel és az 1,2-es benzines turbó változatot is.

Nemrég azonban bemutatkozásáig a típus csúcsmodellje a GT is, amely a ferdehátú mellett kombi karosszériával is készül. A Megane RS megérkezéséig ez a típus legsporortosabb kivitele, amely ezzel a kasztnival praktikus is, apa és anya is szereti, de így is elsősorban rajongóknak szól. Közel tíz milliót adni egy kompakt méretű autóért másként aligha lehet.

Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCe EDC7

KÜLSŐ Nem kell Renault-fannak lenni, ahhoz, hogy az új Megane-t megkedveljük, a kocsi ugyanis nagyon mutatós. Rengetegen dicsérték a kocsi külsejét, amíg jártam vele.

Bár csomagtartója kellően nagy, a formatervezőknek sikerült igazi sportkombit rajzolniuk, nem tűnik csomagszállító puttonyosnak a Grandtour. A tetőív egészen alacsonyra fut hátra, miközben az oldalsó üvegek összeszűkülnek a kocsi vége felé. Mindez a sportfutóműnek köszönhetően az átlagosnál alacsonyabbra ültetve. Az orrész és egyes jegyek követik a Kadjar, a Talisman vagy Espace formáit.

Különösen mutatósak a fényszórók a C-t formázó nappali menetfénnyel és az autót szélesebbnek mutató csíkban világító hátsó lámpák. A felárért kínált LED-es fényszórók erős fényt adnak, adnak, de nem világítottak elég messzire, bár ez lehet, hogy ennek a darab autónak a hibája és az alapszint beállításával javítható.

A Megane GT egyedi lökhárítókkal, hűtőmaszkkal hangsúlyozza képességeit, és nem hiányzik a diffűzor-imitáció és a masszív kipufogóvég sem, de sokan emelték ki a 18 colos felniket is (+100e Ft) mint különlegességet. A grafitszürke tárcsák összhangban vannak az autó hasonló színű elemeivel. Kihagyhatatlan ajánlatnak tűnik a 130 ezer forintos felárét kínált feltűnő, Ferrit kék fényezés.

Összevetve a ferdehátúval a kombi karosszériája 26 centivel hosszabb (4626 mm), a tengelytávolsága pedig négy centiméterrel nagyobb (2711 mm). Utóbbi érték különösen jó, hiszen például az új Astráé rövidebb, miközben karosszériája még ennél is hosszabb, de ugyanez igaz a Ford Focus kombira is, de még a Skoda Octavia kombi tengelytávolsága is elmarad a Megane-tól. Nem meglepő tehát, hogy a Megane Grandtour utastere igen tágas.

A cikk folytatása:

http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2017/01/10/renault-megane-grandtour-gt-1-6-tce-edc7

Szerző: 

Horváth Zsolt - Vezess.hu