Csomagtartó perem borítás MI Berline

Technikai kategória: 

Talán Bigy és a többi nagy tuningmester már túl van ezen, de azért elmesélném mit kapott a tehén a két éves születésnapjára, hátha mást is érdekel.

Már régóta szúrta a szemem a csomagtartót kinyitva az alsó rakodóperem csupasz fém felülete, ráadasul néhányszor sikerült is megkarcolnom. Nem mintha attól tartanék, hogy ott rohadni fog, de azert mégiscsak... Szóval kigondoltam, hogy valahogy le kéne burkolni ezt a részt. Először azt hittem, hogy ragasztózás nélkül megoldható a dolog, mivel sok kisebb nagyobb műanyag és a csomagtérajtó tömítése majd leszorítja. Anyagválasztáson nem sokat tépelődtem, egy fekete polár anyagra esett a választás, mivel ez kellőképpen rugalmas, de elég vastag is (kicsit ugyan kényes, de hát mi amúgy is nagyon vigyázunk a csomagtartó tisztaságára is :-) ) , így könnyen rá lehet feszíteni a dimbes-dombos felületre. Az anyag 1,40 széles volt, ebből vettem 70 cm hosszúságot, kb. 900 Ft-ba került.

Otthon kirámoltam a csomagtartót és nekiláttam leszedni az érintett műanyagokat, fel a kalaptartó pereméig, sőt még azok két-két hatsó csavarjat is kivettem. Ez nem sok meló, a zár körül kell lepattintani a burkolatot, mellette jobbról-balról van egy-egy ajtócska, azok is egy mozdulattal kijönnek, illetve mintha izzót cserélnénk a hátsó lámpákban, valamint a bal hátsó lámpa alatti műanyag három torx (T20) csavarjának kilazítása/eltávolítása és végül de nem utolsósorban a jobb oldali kerékdobról a szőnyeg kismértékű felhajtása.

Ezek után középről a szélek felé folyamatos vágogatásokkal és a műanyagok visszapakolásával sikerült a polárral beborítani a témát úgy, hogy sehol sem látszik a fényezett fém felület (képek). Mivel a tömítes alá nem sikerült rendesen beszorítani a szövetet és félő volt, hogy az első pakolásnál kicsúszik a helyéről, ket nap múlva újra szétszedtem az egészet, és egy kétoldalas ragasztószalag segítségével szinte tökéletesen sikerült rásimogatnom a felületre. Érdemes apránként mindenhol leragasztani, hogy szépen feszüljön. A képekem latható hullámok, dudorok nem hibák, hanem a lemez ilyen alakú. Ha valaki követni óhajték példám vala, annak is ezt ajánlanám, tehát hogy először ragasztó nélkül szabja be az anyagot, majd eztán lehet rögzíteni. A csomagtartó szigeteléséhez csak a végén vágjuk le pontosan az anyagot, nehogy aztán rövidebb legyen a kelleténél. Az egész 3-4 óras pepecselés, ollón és T20-as torx-on kívül más nem kell hozzá, vesztenivaló pedig nincs, a gyári állapot bármikor visszaállítható. Arra a helyre, ahol a csomagtérlámpa kapcsolója érintkezik a felülettel, ragasztottam (szintén kétoldalas szalaggal) egy kis darab tépőzárat, annak is a puhabb felét az esetleges kopás megelőzése végett. (4. kép). A csomagtérzár alsó felét egy nagy csavar fogja. Ha az anyagot engedjük erre rálógni, akkor a műanyag visszapattintása után ez sem fog látszódni (5. kép). Ha valaki ezután kedvet kapna eme kis upgrade-hez, annak jó munkát kívánok.

 Telamon Glass Kft